Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

კიმბერლი ზაპატა  2 შვილის დედაა და მას შფოთვითი აშლილობის და ბიპოლარული აშლილობის დიაგნოზი აქვს. ის გვიყვება, როგორია 7 და 19 თვის ბავშვების მშობლობა ფსიქიკური ჯანმრთელობის პრობლემებით.

ცუდი დღეებისგანაც კი შეგვიძლია რამის სწავლა

მე მრავალი წელია მაქვს შფოთვითი აშლილობა და ბიპოლარული აშლილობა. მიუხედავად იმისა, რომ პირველი ნერვიულობას და შიშს მანიჭებს (როცა ვღელავ, გული მიჩქარდება, ფეხები მიკანკალებს და გონება და აზრები სადღაც მიექანებიან), ეს უკანასკნელი მაიძულებს ნდობითა და ენერგიით სავსე ვიყო ან გრძნობებისგან დაცლილი. ეს ყველაფერი კი გავლენას ახდენს ჩემს მშობლობაზე.

არის დღეები, როცა  მე მხიარული ვარ. ვცეკვავ სამზარეულოში ჩემს გოგოსთან ერთად და ვმღერი სააბაზანოში, როცა ჩემს ბიჭს ვაბანავებ. მაგრამ ზოგჯერ იმდენად ვიფიტები, რომ განძრევა არ შემიძლია. მთელი ძალით ვიბრძვი, რომ საწოლიდან წამოდგომა შევძლო. ძალიან გაღიზიანებული ვარ. ყოველგვარი მიზეზის გარეშე მეცვლება განწყობილება და ამის გამო, რბილად რომ ითქვას, არათანმიმდევრული ვარ.

მე ვეხვეოდი ჩემს შვილებს და ვტკენდი მათ. მე ვასრულებდი მათ ოცნებებს და ვუცრუებდი იმედებს.

გაკვეთილები, რომლებიც უნდა ვისწავლოთ

მაგრამ ყველაფერი ცუდად არ არის. გარკვეულწილად, მადლობელი ვარ ჩემი ფსიქიკური დაავადების გამო, რადგან ბიპოლარულმა აშლილობამ და შფოთვითმა აშლილობამ უკეთეს ცოლად, მეგობრად და დედად მაქცია.

აი, როგორ იმოქმედა ჩემზე და ჩემს შვილებზე ჩემი ფსიქიკური ჯანმრთელობის პრობლემებმა.

ჩემმა შვილებმა ისწავლეს საკუთარ განცდებთან შეგუება და მათი გამოხატვა

ზრდის პროცესში, მიჭირდა საკუთარი განცდებისთვის სახელის დარქმევა. ვგრძნობდი სევდას, ბრაზს, სიხარულს და შიშს, მაგრამ არ ვიცოდი, რომელი რა ემოცია იყო. ასევე, არ ვიცოდი როგორ გამომეხატა. მაგალითად, როცა ვბრაზდებოდი, ვფეთქდებოდი. მახსენდება, როგორ ვკანკალებდი და ვყვიროდი ბოლო ხმაზე.

მაგრამ თერაპიის საშუალებით ვისწავლე, როგორ ამოვიცნო ჩემი განცდები და გავუმკლავდე მათ. მაგალითად, მედიტაციას ვიყენებ ბრაზის წინააღმდეგ. როცა მეშინია ან გაგიჟებული ვარ, დავრბივარ და ამას ვასწავლი ბავშვებსაც. მათ იციან, რომ შეიძლება კონკრეტული ქცევა არ იყოს მისაღები, მაგრამ არ არსებობს ცუდი ან არასწორი ემოცია.

ასევე, ჩემს გოგონას მოვუწყვე კუთხე, სადაც სხვადასხვა ხელსაწყოებით, მაგალითად სტრესის მომხსნელი ბურთებით შეუძლია საკუთარ ემოციებთან გამკლავება, როცა მოისურვებს.

შფოთვა ხელს მიშლის სხვა დედებთან დამეგობრებაში და საერთოდ, მეგობრების შეძენაში

შფოთვითი აშლილობის ერთ-ერთი მძიმე მხარე არის მისი გავლენა ურთიერთობებზე, მაგალითად შფოთვა მეუბნება, რომ მე არ ვარ საკმარისად კარგი ან ჭკვიანი, რათა ვინმეს მოვწონდე ან ვუყვარდე. მისი წყალობითვე ვერ ვენდობი ადამიანებს.

ამიტომ, მიჭირს ახალი მეგობრების შეძენა, რაც რთულია, როცა ბავშვები გყავს. ჩემი გოგონა „სოციალური პეპელაა“ და მისი ამ თვისების გამო, მიწევს სხვებთან საუბარი. ის მაიძულებს, ვიყო უფრო ჩართული მშობელი.

ჩემმა შვილებმა არასდროს იციან, რომელ დედას მიიღებენ

ერთ მშვენიერ დღეს მე შეიძლება ვიყო ბედნიერი „მოდი, გამოვაცხოთ სასუსნავები და მოვაწყოთ ცეკვის საღამო“ მშობელი ან ის, ვისაც არ შეუძლია ბანაობა და საწოლიდან ადგომა.

ასე, რომ ჩემმა შვილებმა არასდროს იციან, რომელ დედას მიიღებენ: „ნორმალურს“, დეპრესიულს თუ ჰიპომანიაკალურს. იმას, ვინც მღერის და ცეკვავს თუ იმას, ვინც ტირის და ყვირის. მათ არ აქვთ თანმიმდევრულობა. მე ყოველთვის ვიხდი ბოდიშს, თუ რამე შეცდომას ვუშვებ და მთელი ძალებით ვცდილობ, შევინარჩუნო სტაბილურობა და „ნორმალურობა“. ჩემი თავი მაგალითად მომყავს და ჩემი ავადმყოფობის წყალობით, ჩემმა შვილებმა იციან ფსიქიკური ჯანმრთელობის მნიშვნელობის შესახებ.

ჩემი შვილები სწავლობენ, რომ დახმარების თხოვნა ნორმალურია

მე არასდროს შემეძლო დახმარების თხოვნა. ბავშვობაში, ჩემმა მშობლებმა მასწავლეს, რომ ძლიერი ადამიანები საკუთარ პრობლემებს დამოუკიდებლად უმკლავდებიან. თუმცა, ახლა ვიცი, რომ ეს ასე არ არის და ჩემს შვილებს ვაძლევ საშუალებას, რომ ნახონ ჩემი ”ნაკლოვანებები” და ”სისუსტეები”. ჩემი უფროსი შვილი მახლდა თერაპიაზე. მე მათ ვეუბნები, როდესაც მოწყენილი ვარ, როდესაც დედა არ არის კარგად.

ზოგჯერ ძალიან დაღლილი ვარ მათთან სათამაშოდ

ფსიქიკური ჯანმრთელობის პრობლემებით ცხოვრება რთულია. ზოგჯერ მე არ ვარსებობ, როგორც ადამიანი, როგორც მშობელი. არ მაქვს „ჭიტას“ თამაშის ძალა. რა თქმა უნდა, ამან ჩემს შვილებს ასწავლა თანაგრძნობა და გაგება. ისინი მიმტევებლები არიან და ამასთანავე იმედგაცრუებულები… ბევრ რამეში.

მე ვიყენებდი ეკრანს ძიძად

ამერიკის პედიატრიის აკადემიის თანახმად, 2-დან 5 წლამდე ასაკის ბავშვებისთვის ეკრანის გამოყენება უნდა შეიზღუდოს დღეში 1 საათიანი “მაღალი ხარისხის პროგრამებით”, მაგრამ მოვიტყუები, თუ ვიტყვი, რომ ვიცავ ამ მითითებებს. ზოგიერთ დღეს ჩემი დეპრესია იმდენად მწვავდება, რომ ძალა არ მაქვს, წამოვჯდე ან წამოვდგე. მე ვარ მშობელი საწოლიდან. ასეთ დღეებში ჩემი შვილები დიდ დროს ატარებენ ტელევიზორთან. ვამაყობ ამით? აბსოლუტურად არა. მაგრამ, იმისათვის, რომ კარგი მშობელი ვიყო,  უნდა ვიყო ჯანმრთელი მშობელი, ზოგჯერ კი ეს ნიშნავს თავის მოვლას და შესვენებას.

მე უმიზეზოდ გავბრაზებივარ ჩემს შვილებს

მიუხედავად, წამლებისა და თერაპიისა, რეგულარულად მაქვს ბიპოლარ II ერთ-ერთი სიმპტომი – გაღიზიანებულობა. მაგალითად, ვუყვირი ბავშვებს და ეს ჩემი აზრით, ფსიქიკური ჯანმრთელობის პრობლემების მქონე დედად ყოფნის ყველაზე საშინელი მხარეა, რადგან ვიცი, რომ ჩემს ბრაზს უარყოფითი გავლენა აქვს ბავშვებზე. 

ჩემი შვილები სწავლობენ თანაგრძნობას და ბოდიშის ძალას

მე, როგორც მშობელმა,  ბევრი შეცდომა დავუშვი. ძალიან ბევრი. და რეგულარულად ვუხდი ბოდიშს ამის გამო: „მაპატიე, ეს არ უნდა გამეკეთებინა. იმედგაცრუებელი ვიყავი და ეს არასწორი იყო“.

ჩემი ქცევებით და ქმედებებით ჩემი შვილები ბოდიშის ძალას სწავლობენ. ისინი სწავლობენ ანგარიშვალდებულებას და პატიებას; და იმას, რომ კარგია დახმარების თხოვნა. ყველა შეიძლება იყოს მოწყენილი და ტიროდეს. ყველა უშვებს შეცდომებს.

წყარო: www.healthline.com