Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

პლატფორმას „დედამ იცის“  ესაუბრება აკადემიური უნარების თერაპევტი, ბაღის, სკოლის, პროფესიული სასწავლებლის ინკლუზიური განათლების სპეციალისტი და სპეციალური განათლების პედაგოგი თინანო დობორჯგინიძე.

დისკალკულია არის სწავლის უნარის სპეციფიკური  დარღვევა, რომელიც გავლენას ახდენს ადამიანზე, გაიგოს და იმუშაოს რიცხვებთან. დისკალკულიის მქონე ბავშვებს  შეიძლება უჭირდეთ მათემატიკური ცნებების გაგება,  როგორიცაა რიცხვითი სიმბოლოების გაგება, გამოთვლების შესრულება და მათემატიკური ამოცანების ამოხსნა. დისკალკულიის ზოგიერთი საერთო ნიშანია: 1. რიცხვებთან დაკავშირებული ცნებებისა და მიმართებების გაგების სირთულე. 2. ბრძოლა ძირითად არითმეტიკულ ოპერაციებთან, როგორიცაა შეკრება, გამოკლება, გამრავლება და გაყოფა. 3. მათემატიკის ფაქტების სწავლისა და გახსენების პრობლემა. 4. გამოწვევები მათემატიკური სიმბოლოებისა და ცნებების გაგებით. 5. რიცხვითი ინფორმაციის თანმიმდევრობისა და ორგანიზების სირთულე. 6. დროისა და ფულის ცნებების გაგების პრობლემა. მნიშვნელოვანია აღინიშნოს, რომ დისკალკულია არ არის დაკავშირებული ინტელექტთან; დისკალკულიის მქონე პირებს ხშირად აქვთ ნორმალური ან საშუალოზე მაღალი ინტელექტი სხვა სფეროებში. თუმცა, დისკალკულიის მიერ წარმოდგენილმა გამოწვევებმა შეიძლება გავლენა მოახდინოს აკადემიურ სფეროზე და ყოველდღიურ ფუნქციონირებაზე. დისკალკულიის მართვა  შეიძლება მოიცავდეს მათემატიკის სპეციალიზებულ ინსტრუქციას, კონკრეტული მანიპულაციების გამოყენებას გაგების გასაადვილებლად, მათემატიკური ცნებების დაყოფას უფრო მცირე, უფრო მართვად საფეხურებად და დამატებითი მხარდაჭერისა და პრაქტიკის უზრუნველყოფას. ადრეული იდენტიფიკაცია და ჩარევა მნიშვნელოვანია დისკალკულიის მქონე პირების მხარდასაჭერად. დისკალკულიის ნიშნების ამოცნობით და შესაბამისი სტრატეგიებისა და ადაპტაციის განხორციელებით, პირებს, რომელთაც აღენიშნებათ დისკალკულია, შეუძლიათ განავითარონ მათემატიკური უნარები და მიაღწიონ პროგრესს. 

როდესაც ბავშვებს აქვთ დისკალკულია, მნიშვნელოვანია განხორციელდეს კონკრეტული სტრატეგიები, რათა ეს ყველაფერი  მათ დაეხმაროს  სწავლაში. აქ მოცემულია რამდენიმე რჩევა იმის შესახებ, თუ როგორ უნდა დავეხმაროთ იმ ბავშვებს, რომელთაც აქვთ დისკალკულია. 

1. ადრეული იდენტიფიკაცია: გადამწყვეტია დისკალკულიის ადრეული იდენტიფიცირება, რათა განხორციელდეს შესაბამისი ინტერვენციები. მოძებნეთ ისეთი ნიშნები, როგორიცაა რიცხვების, ცნებების გაგების სირთულე, ძირითადი არითმეტიკული მოქმედებების გაგების სირთულე  და მათემატიკური სიმბოლოების გამოწვევები. 

2. ინდივიდუალიზებული ინსტრუქცია: მიეცით ბავშვს სპეციფიკურ საჭიროებებზე მორგებული ინდივიდუალური ინსტრუქცია. ეს შეიძლება მოიცავდეს მათემატიკური ცნებების დაშლას მცირე, უფრო მართვად საფეხურებად და საჭიროებდეს დამატებით პრაქტიკასა და მხარდაჭერას.

3. მულტისენსორული მიდგომები: გამოიყენეთ მულტისენსორული მიდგომები მათემატიკის სწავლებისას, როგორიცაა მანიპულაციების, ვიზუალური საშუალებების და პრაქტიკული აქტივობების ჩართვა. ეს მეთოდები დაეხმარება ბავშვებს აბსტრაქტული მათემატიკური ცნებების უკეთ გაგებაში. 

4. კონკრეტული მაგალითები: გამოიყენეთ კონკრეტული მაგალითები მათემატიკური ცნებების საილუსტრაციოდ. მაგალითად, გამოიყენეთ ფიზიკური ობიექტები, მაგ. მონეტები, რათა დაეხმაროთ ბავშვებს ვიზუალიზაციაში და მათემატიკური მოქმედებების გაგებაში.

5. გამოიყენეთ ტექნოლოგია: გამოიყენეთ ტექნოლოგიური ხელსაწყოები და აპლიკაციები, რომლებიც შექმნილია დისკალკულიის მქონე. არსებობს მათემატიკის პროგრამული უზრუნველყოფის სხვადასხვა პროგრამები და აპლიკაციები, რომლებსაც შეუძლიათ დამატებითი პრაქტიკა და მათემატიკის უნარების განმტკიცება. 

6. დამატებითი დრო: შესთავაზეთ დისკალკულიის მქონე  ბავშვებს დამატებითი დრო მათემატიკის დავალებებისა და ტესტებისთვის. ეს ხელს შეუწყობს დროის ზეწოლის შემსუბუქებას და საშუალებას მისცემს მათ უფრო ეფექტურად წარმოაჩინონ მათემატიკური ცნებები. 

7. თვითშეფასების წახალისება: თვითშეფასების ჩამოყალიბება გადამწყვეტია დისკალკულიის მქონე  ბავშვებისთვის. წაახალისეთ მათი ძლიერი მხარეები სხვა სფეროებში და მიეცით პოზიტიური განმტკიცება მათ მათემატიკურ შესაძლებლობებს.

8. ითანამშრომლეთ სკოლასთან და დამხმარე სამსახურებთან: მჭიდროდ ითანამშრომლეთ ბავშვის სკოლასთან, მასწავლებლებთან და ნებისმიერ დამხმარე სამსახურთან, რათა დარწმუნდეთ, რომ ისინი იღებენ შესაბამის პირობებს და დახმარებას მათი პრობლემისთვის. ამ სტრატეგიების განხორციელებით და მიზანმიმართული მხარდაჭერით, დისკალკულიის მქონე ბავშვებს შეუძლიათ გააუმჯობესონ მათემატიკური უნარები, გამოიმუშაონ თავდაჯერებულობა და წარმატებას მიაღწიონ სწავლაში. აუცილებელია შეიქმნას დამხმარე და ინკლუზიური სასწავლო გარემო, რომელიც დააკმაყოფილებს დისკალკულიის მქონე ბავშვების ინდივიდუალურ საჭიროებებს.

დისკალკულიის მქონე ბავშვებისთვის აქტივობების დაგეგმვისას მნიშვნელოვანია ფოკუსირება მოახდინოთ პრაქტიკული და საინტერესო გამოცდილების მიწოდებაზე, რაც ხელს უწყობს მათემატიკური ცნებების განმტკიცებას დამხმარე და არასაშიშ გარემოში. აქ მოცემულია რამდენიმე აქტივობა, რომელიც შეიძლება სასარგებლო იყოს დისკალკულიით დაავადებული ბავშვებისთვის: 

1. გამოიყენეთ მანიპულაციები: შეიტანეთ პრაქტიკული მასალები, როგორიცაა დასათვლელი კუბები, მძივები ან მონეტები, რათა დაეხმაროთ ბავშვებს მათემატიკური ცნებების ვიზუალიზაციაში. ამ კონკრეტული ობიექტების გამოყენებით შესაძლებელია აბსტრაქტული იდეები უფრო ხელშესახები და ადვილად გასაგები გახადოს ბავშვებისთვის. 

2. მათემატიკური თამაშები: ჩართეთ ბავშვები მათემატიკურ თამაშებსა და თავსატეხებში, რომლებიც სახალისო და ინტერაქციულია. ისეთი თამაშები, როგორიცაა სუდოკუ, მათემატიკის სამაგიდო თამაშები და მათემატიკური კარტის თამაშები, შეიძლება დაეხმაროს ბავშვს მათემატიკის უნარების გაუმჯობესებაში.

3. გაზომვის აქტივობები: გამოიკვლიეთ გაზომვის ცნებები ისეთი აქტივობებით, როგორიცაა გამოცხობა, მომზადება ან კუბებით აშენება. მათემატიკის ეს რეალური აპლიკაციები ბავშვებს ეხმარება გაიგონ ისეთი ცნებები, როგორიცაა სიგრძე, წონა და მოცულობა.

 4. ციფრული ხაზების აქტივობები: გამოიყენეთ რიცხვითი სტრიქონი, რათა დაეხმაროთ ბავშვებს რიცხვების მიმდევრობის, შეკრების, გამოკლების და სხვა მათემატიკური მოქმედებების ვიზუალიზაციაში.  

5. ნიმუშების ამოცნობა: წაახალისეთ ბავშვები ამოიცნონ და შექმნან შაბლონები ფერების, ფორმების ან რიცხვების გამოყენებით. ეს ხელს შეუწყობს კრიტიკული აზროვნების უნარების განვითარებას და მათემატიკური ურთიერთობების გაგების გაუმჯობესებას. 

6. შეფასების აქტივობები: გააქტიურეთ შეფასების უნარები ისეთი აქტივობებით, როგორიცაა ქილაში ობიექტების რაოდენობის გამოცნობა ან საგნის სიგრძის შეფასება. შეფასების აქტივობები შეიძლება დაეხმაროს ბავშვებს რიცხვების სიდიდის აღქმის  განვითარებაში. 

7. ყოველდღიური მათემატიკის პრაქტიკა: ჩართეთ მათემატიკის ყოველდღიური პრაქტიკის მოკლე სესიები ბავშვის რუტინაში მათემატიკური უნარების გასაძლიერებლად. ეს შეიძლება მოიცავდეს აქტივობებს, როგორიცაა ობიექტების დათვლა, ძირითადი არითმეტიკის პრაქტიკა ან მარტივი მათემატიკური ამოცანების ამოხსნა. 

8. მათემატიკური ისტორიის ამოცანები: წარმოადგინეთ მათემატიკური ცნებები სიუჟეტის ამოცანების სახით, რომლებიც ეხება რეალურ სიტუაციებს. ეს ბავშვებს დაეხმარება მათემატიკასთან ყოველდღიურ გამოცდილებასთან დაკავშირებაში და პრობლემის გადაჭრის უნარების გაუმჯობესებაში.

 9. მათემატიკის აპლიკაციები და ონლაინ რესურსები: გამოიყენეთ მათემატიკური აპლიკაციები და ონლაინ რესურსები, რომლებიც შექმნილია დისკალკულიის მქონე ბავშვებისთვის. 

კომენტარების ჩვენებაClose Comments

დატოვე კომენტარი